صفحه اصلي > پذیرش > راهنمای کلی > راهنمای پذیرش در مرکز رشد 
راهنمای پذیرش در مرکز رشد
 

راهنمای پذیرش در مرکز رشد:

مرکز رشد محل استقرار و فعالیت هسته­­ها و شرکت­های نوپایی است که در نظر دارند با استفاده از تخصص افراد خود، شرکتی را راه­اندازی نموده و در زمینه ایجاد محصولات (کالا/خدمات) جدید، دانشی و فناورانه فعالیت نمایند. کسانی که به تازگی فعالیت خود را شروع نموده و یا در حال شکل­گیری می­باشند. منظور از هسته؛ گروهی از افراد هستند که در نظر دارند -با اراده محکم و قطعی- شرکتی را راه­اندازی نمایند اما هنوز آن را به ثبت نرسانده­اند و در حال انجام مراحل قانونی ثبت می­باشند. مرکز رشد از این هسته­ها حمایت نموده و قابلیت پذیرش آنها را دارد. لازم به ذکر است که هسته باید حداکثر 6 ماه پس از پذیرش، شرکت خود را به صورت قانونی به ثبت برساند. لذا براساس آینکه در حال حاضر کدام شرایط را دارا می­باشید، می­توانید فرم مربوطه برای پذیرش در مرکز رشد را انتخاب و تکمیل نماید.

به دلیل اینکه ریسک و هزینه راه­اندازی شرکت برای افراد جوان و کم تجربه بالا است، مرکز رشد می­تواند با حمایت از این افراد، ریسک کار را برای آنها کاهش داده و با ارائه خدمات به آن­ها، توان شرکت را برای شکل­گیری، ساخت محصول و تجاری­سازی آن افزایش دهد. هدف مرکز رشد ساخت یک نوع محصول خاص به طور مستقیم نیست بلکه تلاش دارد با حمایت­های خود به تشکیل شرکت­هایی توانمند، خلاق و نوآور کمک نموده تا آن شرکت­ها بتوانند محصولات جدید و فناورانه تولید نموده و آن را تجاری نمایند. در نهایت نیز آن افراد توانسته­اند برای خود شغلی ایجاد نموده که می­تواند درآمد خوبی برای متولیان خود به ارمغان آورد و محصول آنها نیز توانسته است به صنعت کشور خدمت نماید. این شرکت­ها به مدت سه سال در مرکز رشد عضو خواهند بود و در این مدت اقدام به ساخت و فروش محصول خود خواهند نمود. بعد از آن می­توانند در صورت احراز شرایط پذیرش در پارک و تمایل خود، برای پذیرش در پارک فناوری اقدام نمایند.

برای پذیرش در مرکز رشد به موارد زیر نیاز است:

تیم کاری متخصص: منظور افرادی که در زمینه خاصی دارای تخصص باشند و بتوانند موضوعی را که برای شرکت پیش بینی نموده­اند، به انجام رسانند. همچنین علاوه بر افرادی با تخصص مرتبط با بخش فنی شرکت، نیاز به افرادی با تخصص­هایی به منظور انجام امور اداری و بازاری شرکت نیز می­باشد.

ایده محوری: هسته/شرکت باید برای خود یک ایده محوری انتخاب نماید. ایده محوری در نهایت منجر به ارائه یک محصول جدید و فناورانه می­شود و شرکت می­تواند آن را تجاری نماید. ایده محوری براساس شناخت تیم کاری از بازار و درک کاستی­ها و نواقصات فناورانه موجود و همچنین توان تیم کاری برای ساخت آن، انتخاب می­شود. موضوعات پژوهشی و مطالعاتی نمی­توانند به عنوان ایده انتخاب شوند. چرا که پیش فرض این است که مطالعات و پژوهش­های مربوط به ایده پیشتر انجام شده است و شرکت درصدد ساخت و تجاری­سازی آن است.

برنامه کاری: شرکت برای راه­اندازی کسب و کار، ساخت محصول و تجاری­سازی آن نیازمند تهیه یک برنامه کاری (Business Plan) با رویکرد سه ساله می­باشد. براساس آن شرکت می­تواند مسیر حرکت خود را برای سه سال آینده از نظر، تیم کاری، محصولات، بازارها و حوزه مالی، برنامه­ریزی نماید.

دوشنبه ٣٠ بهمن ١٣٩٦
مجله صنعت و انرژی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 5005 | بازدید امروز : 185 | کل بازدید : 649684 | بازدیدکنندگان آنلاين : 5 | زمان بازدید : 0.13 
همه حقوق متعلق به پارك علم و فناوري خليج فارس است.
Copyright © Persian Gulf Science and Technology Park. All rights reserved.